Case Asuma Palvelut: Vahva luottamus avaa pääsyn syvällisiin keskusteluihin

19.11.2020

Asuma Palvelut perustettiin vuonna 1969. Yritys toimii kiinteistönhuollon, siivouspalvelujen ja isännöintikohteiden parissa eri puolilla pääkaupunkiseutua.

 

Haastattelussamme 

Antti Syrjälä
toimitusjohtaja, Asuma Palvelut

Lähtötilanne

– Olin tullut vuonna 2017 yritykseen toimitusjohtajaksi. Työhyvinvointiin ja henkiseen puoleen sekä johtamiseen ja toiminnan kehittämiseen oli käytetty erilaisia konsultteja. Tapasin edeltäjäni tietojen pohjalta näitä konsultteja ja haastattelin henkilöstöä kokemuksista. Palautteen pohjalta en ollut vakuuttunut. Heti Hälsan ensimmäisestä kontaktista syntyi erilaisuuden fiilis. Hälsan suunnalta osoitettiin tuoretta näkemystä ja todellista kiinnostusta meihin. Tällä kertaa voisi tulla uutta ja erilaista.

 

Miksi päädyttiin Hälsan valmennukseen?

– Etukäteen tällaista palvelua on hirveän vaikea arvioida, sillä se joko onnistuu tai epäonnistuu. Tuoreus, erilaisuus ja kiinnostus meihin välittyi heistä. Luottamus syveni ohjelmassa olleiden one-to-one-sparrauksien kautta. Hälsan väkeen uskalletaan luottaa syvällisissä asioissa henkilökohtaisella tasolla.

Mitä tehtiin?

  • Vuodesta 2018 alkaen työhyvinvointipäivä, henkilöstön valmennuksia, johtoryhmän yksilö- ja ryhmävalmennuksia, esimiesvalmennuksia, työhyvinvointikyselyjä, eNPS-mittauksia.
  • Valmennuksien teemoja: johtoryhmän kokonaisvaltainen hyvinvointi ja itsensä johtaminen, arvostava vuorovaikutus työyhteisössä, uudet toimintatavat ja pelisäännöt työyhteisössä, kehityskeskustelut, johtoryhmän vastuut, velvollisuudet ja ydintehtävät, strategia ja strategiset painopisteet ja strategian johtaminen.

 

Suurin hyöty, jonka valmennus tarjosi?

– Saamme ihmiset keskustelemaan ja puhumaan luontevasti arvostusta tuntien. Jokainen kokee, että häntä on kuunneltu. Mukana oleminen, huolen kantaminen ja keskittyneisyys. Johtoryhmän kautta pyritään jalkauttamaan uutta otetta sisäiseen yhteistyöhön. Tämän vuoden fokuksessa on liiketoiminnan kehittäminen sekä johtoryhmän huolenpito. eNPS jatkuu kaiken aikaa fiiliksen mittaamisena. Sitä on mielenkiintoista seurata. Koko organisaatioon on saatu uutta otetta tutusta työhyvinvointiasiasta. On pystytty joustavasti mukautumaan muuttuneeseen toimintatilanteeseen. 

Miten valmennus toteutettiin sinun näkökulmastasi tilaajana?

– Toimii niin kuin sen pitää. Hälsa näkee asiakkaan tarpeen ja osaa tuoda eri alojen oppeja mukaan.

 

Ota yhteyttä

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.