Case GE Healthcare: ”Tekemisestä huokuu vahva luottamus ja aito välittäminen”
GE Healthcaren Helsingin toimipiste on noin 700 terveysalan asiantuntijan aktiivinen yhteisö.
GE Healthcare Finland Oy on maailman suurimpien terveysteknologiayritysten joukkoon kuuluvan GE Healthcaren tytäryhtiö. GE Healthcare on osa yhdysvaltalaista General Electric -konsernia. GE Healthcaren Suomen päätoimipiste Helsingin Vallilassa on yksi GE Healthcaren johtavista potilasmonitoroinnin tuotekehityksen ja tuotehallinnan osaamiskeskuksista. Yrityksellä on pitkä paikallinen historia: se on kehittänyt Suomessa sairaalalaitteita yli 45 vuoden ajan. Valtaosa tuotannosta tehdään vientiin: GE Healthcaren Vallilan tehtaalta lähtee joka vuosi noin 100 000 lähetystä yli 140 maahan ympäri maailman.
Haastattelussamme
Mirva Mäki-Petäjä,
HR Manager, GE Healthcare Finland Oy
Lähtötilanne
– Lähdimme liikkeelle siitä, että halusimme kehittää ja tukea henkilöstömme hyvinvointia kokonaisvaltaisesti. Organisaatiollemme on tärkeää edistää työntekijöidemme hyvinvointia sekä työssä että työn ulkopuolella. Katsoimme, että ulkopuolinen näkemys tuo tähän uutta näkökulmaa.
Miksi päädyttiin Hälsan valmennukseen?
– Hälsa erottui hyvin proaktiivisella ideoinnilla valmennuksen sisällöstä sekä valmennusratkaisu oli helposti ymmärrettävä. Meille syntyi heti alussa luottamus siitä, että kyseessä on avaimet käteen -kokonaisuus, jonka koordinoinnin Hälsa hoitaa käytännönläheisesti. Kaikki menikin sovitusti.
Mitä tehtiin?
– Meillä oli alussa yhteinen ryhmävalmennus ja sen jälkeen jokainen osallistuja sai neljä henkilökohtaista valmennuskertaa. Valmennus piti sisällään niin face-to-face-valmennuksia kuin etävalmennuksia.
Suurimmat hyödyt, joita Hälsan valmennus tarjosi?
– Valmennukseen osallistuneet henkilöt saivat reflektoitua omia toimintamallejaan yksilöllisesti ja kehitettyä niitä valmentajan antamilla työkaluilla. Osallistujat sitoutuivat valmennukseen ja sen vaikutukset olivat positiivisia. Valtaosalla osallistujista näkyi henkilökohtaisessa hyvinvoinnissa erkittävää kehitystä valmennusohjelmanne aikana.
Miten valmennus toteutettiin sinun näkökulmastasi tilaajana?
– Ratkaisu oli selkeästi hahmotettava kokonaisuus ja siitä oli helppo viestiä henkilöstöllemme. Hälsa koordinoi valmennuksen toteutuksen, mikä oli meille vaivatonta ja helppoa. Matkan varrella pidimme tarpeen mukaan palavereja, joten pysyimme hyvin ajan tasalla valmennusohjelman etenemisestä.
Valmennettavien palautteita
”Kiitos valmennuksestanne ja sitä kautta saaduista vinkeistä sekä työkaluista. Tärkeimpänä oppina oli varmasti omien toimintatapojen reflektointi ja siitä saadut oivallukset.”
”Yhteistyö on kaikin puolin helppoa. Tekemisestä huokuu vahva luottamus ja aito välittäminen ihmisistä. Koimme, ettemme ole Hälsalle ainoastaan asiakkaita, vaan olemme heidän kanssaan yhteisellä asialla – ja jopa ystäviä.”
”Itsemyötätuntoisempaa ajattelua, unen parantumista, virkeyden ja energisyyden lisääntymistä, ajatusten kirkastumista ja valoisampaa tulevaisuudennäkymää. Vahvistunut itsetunto myös ammatillisella saralla.”
”Huolehdin omasta jaksamisesta mm. lisäämällä ulkoilua. Korvaan hissimatkoja rappusilla. Kun paine painaa mieltä, osaan ohjaajan opastamalla rentoutuksella rauhoittaa itseäni. Yrittää ainakin. En tiedostanut ennen kuinka suuri vaikutus syvään hengittämisellä on. Arki vie mukanaan helposti. Valmennuksen ansiosta kiinnitän enemmän huomiota itseeni jatkossa, hyvinvointiini.”
Lisätietoja:
Janne Karjula
toimitusjohtaja
045 631 4322
janne@halsa.fi